25 October, 2007

BBQ Overnight


6hb oktober aritu, mase tengah bulan Ramdhan Al-Mubarak yg mulia, aku ngan bdak2 aku wat BBQ tgh2x malam. Dah menjadi aktiviti kite org pada bulan puase. Cam tahun2x dulu kite org ade wat BBQ ngan dodol. Tapi tahun ni, dodol tak wat. Sebab dulu dah banyak kali kite org wat dodol tak jadi. Ada ke patut, kacau dodol tue dari malam sampai ke pagi, bile dah masak dodol tue rase cam gule melaka. Bukan setakat rase jerk. Keras pon cam gule melaka yg kering tue. haha! Ni sume sebab masing2x dah handal nak masak dodol tanpa panduan dari orang2x tua. BBQ yg kite org wat nie simple jerk. Wat kat taman mainan kat tempat aku. BBQ pon pakai tmpt bakar BBQ yg kecil jerk. Lgpon berapa orang yg join BBQ, ade dlm 12, 13 org jerk. Kite org BBQ ayam ngan daging. Event yg simple tapi meriah. Mana tak meriahnye, start BBQ tgh2x malam sampai nak dekat subuh bru abis. Wat lawak malam2 buta. Ketawe tak ingat dunia. Walaupon semasa event ni takde sorang pon "Pemanis"(awek) yg terlibat, tapi kite org tetap enjoy. Bestlah kiteorg. Tahun depan mesti wat lg..!!!




























p/s: korang perhatikan ade beberape gambar yg ade sorang member aku ni pakai cap Nike warne putih. gambar dia mesti ade sembunyi blakang org. Bagi nampak topi putih dia jerk. Aku pon tak taw ape motif dia. Mungkin nak menyamar jadi hantu kot. Seram plak..!!!

No comments: