10 October, 2007

Allahuakhbar..!!! Buke,Buke,Buke Puase!


Hari tue aku jumpe ex-classmate aku kat bazar ramadhan. Asraf Khalid atau lebih dikenali dengan name Ayam mase time sekolah menengah dulu, tidak kira di dalam sekolah mahupun di luar sekolah. Aku pun dah lupe sebab ape dier dapat name Ayam tue. Sebab bapak dia kot? Tapi tak silap aku bapak dia kerja potong rumput. Entahlah. Nak dijadikan cerita, si Ayam nilah bagitau aku dier nak organize buka puase ngan sume ex-classmate. Kita org mmg tiap2 tahun mesti ade buat buka puase kat luar ramai2. Aku mesti join punye. Dah 2 tahun aku tak join. Lagipon aku nak jumpe ex-bandmate aku. Sick Machine, itu lah dia name band kita org dlu. Lineup nye, Aku(vocalist), Apul(Guitarist), Agy(Bassist) & Sub(Drummer). Muzik yg kita org layan dulu kebanyakkan punk rock, indie rock, ska, arr macam2 arr.. Influence banyak kepada blink182, Oasis, Silverchair, Cake, a lil bit of Green Day, etc. Kadang2 lagi indon macam lagu Melly Goeslow, Rossa, yg lembut2 tue abis kita org layan. Lepas habis SPM aku terus kuar dari band nie. Aku sorang jerk bawak hala tuju hidup aku. Dorang yg lain still on 1 band. Lagipon dorang mmg nak wat 3 pieces band. Jangan pikir kita org gaduh plak.
Kita org berbuka kat MyFriend TomYam Restauran, Kempas. Ramai gak yg datang. Tapi bdak pompuan yg datang adalah dalam 6,7 org jerk. Ade yg dah kahwin, tunang, kerja. Maybe sebab tulah tak dapat datang kot. Walau bagaimanapun, buka puase tue mmg best. Apul wat lawak sial dia. Pecah perut tak ingat dunia kita org ketawe.
Best giler tak dapat bayangkan. Riuh macam pasar Larkin.
Lepas buka puase kita org kumpul kat Dataran Bandaraya. Lepak kat clock tower kat tangga bawah tue. Lepak dok bebual sambil amik angin. Bercerita time sekolah menengah dulu. Sambung lagi ketawe pecah perut. Lepak,lepak,lepak.. tengok jam dah pukul 10pm. Aku terpakse blek dulu sebab pukul 11pm nanti bdak2 taman aku nak wat BBQ. Aku dah kuar duit, mesti pegi punyer. Kita org tukar2 no masing2, pastu aku chow blik tamn aku. Tapi kenangan pendek aku ngan ex-classmate aku tu mmg takleh dilupekan. Best gile.

No comments: