06 December, 2008

Quarantine








26 November aritu aku gi kuar jumpe member aku kat City Square. Ada meeting keje skit. Yang sakit hati aku ni, member aku plak tak dapat dtg, ade emengercy call plak. So aku sorang2 merayau kat City Square tu. Kebetulan plak aritu hari Rabu. Tiket wayang kat Cathay Cinema City Square murah, RM6/person. So aku gi survey movie ape best. Ingatkan nak tengok Antoo Fighter. Rupanye Antoo Fighter esok baru ditayangkan, 27 November. Ces..! Aku survey la citer lain. Yang ade Madagascar 2, Selamat Pagi Cinta, Quantum Of Solace. Aku terpandang trailer Quarantine kat skrin tv situ. Cambest jek. Malas nak fikir lagi aku terus beli tiket movie Quarantine. Yang segannye aku g tengok wayang sorang2. Awek kat kaunter movie dah senyum jek tengok aku beli tiket satu jek. Nak buat camner. Patutnye aku kene jumpe member aku kat situ tapi dia plak tak datang. Layan wayang jelah. Klu citer best aku layan, klu citer bosan aku tido jek kat dalam wayang tu.

Tapi citer ni memang best. Citer pasal 2 orang ni, sorang lelaki & sorang pompuan gi balai bomba nak buat dokumentari pasal pegawai bomba. Jadi dorang ikut jelah ke mane pegawai bomba tu pegi. So malam tu ade satu kes plak kat satu apartment ni. Dorang pon ikut lah bomba tu. 2 orang pegawai polis pon bru sampai kat situ. Ade sorang pompuan tua tiba-tiba meracau. bomba tu nak meredakan keadaan. Tiba2 pompuan tua tu serang salah sorang bomba tu. Dia gigit kat leher bomba tu cam vampire. Mencicit orang lari.

Bomba tu nak bawa partner dia kuar dari apartment tu nak dapatkan bantuan medic. Tiba2 ada ramai askar kat luar bangunan dah seal baik bangunan tu supaya sorang pon kat apartment tak dapat kuar. Reporter, bomba, polis, ngan penduduk apartment kat dalam tu heran kenapa plak dorang sume kena kuarantin. Kebetulan plak ade sorang doktor haiwan yang duduk kat salah sebuah rumah di apartment tu. Dia check2, rupa-rupanye pompuan tua tu ada virus Anjing Gila. Sape2 yang kene serang ngan pompuan tu akan berjangkit melalui darah atau air liur.

Keadan semakin kelam kabut, panik & suspen. Masing2 cuba nak menyelamatkan diri sendiri. Ade yang nak jadi hero tapi terus jadi mangsa. Apakah kesudahannya..? Gi tengok sendiri lah..!

Citer ni taklah seram sangat. Tapi banyak sangat adengan2 terkejut. Kebetulan plak kat dalam wayang tu aku duduk sebelah awek. Awek tu terkejut sampai terpegang tangan aku. Aku wat bodoh jelah. Takkan aku nak peluk dia plak. Budak bawah umur lagi tu. Taknak aku. kang kene plak 10 sebatan. Huhu!

Kepada sesapa yang minat citer yang suspen, panik, seram. Aku syorkan citer nie. Memang best.


No comments: