06 December, 2008

Jamm Session...!


Dari kiri-Aku, Kiki, Aris & Naf


Fuh, dah lama tak jamming. Baru-baru ni aku gi jamm ngan bdak band aku, Kiki(guitarist/bassist), Naf(drummer). Aku tukang melalak kat mic(vocalist). Pastu ada sorang member tempat keje Kiki, Aris. Aris menggantikan guitarist band aku, Ehsan yang tak dapat dtg malam tu sebab tertido kene demam salji.hehe! Tapi malam tu aris main bass. Kiki terpaksa main guitar, pluckin' tak ape2 ntah. Aris main bass memang handal. Nak jek aku tarik main ngan band aku. Tapi dengar citer dia dah ade band sendiri.

Kita org jamm kat Vintage Sound Studio, BBU. First time datang studio ni.Studio memang best. Selesa, equitment sume baru. Man Kidal penah datang main kat sini tapi tak tau kenapa malam tu jammin' sound bunyi tak best. Ntahler..

Opening song, Situasi from Bunkface. Walaupon Kiki pluckin' main hentam jek tapi menjadi gak lah lagu tu. Drummin' dari Naf pon ade terlebih rolling.hehe! Aku pon sama gak. Suara tak sampai siot..!

Second choice is our very own song, Jenab! hehe! memang best siot. Lagu sendiri, takde problem nak bawa. Aris dapat belajar sekejap lagu ni. Caya la! Lu memang handal, bro!

Third choice, Tentang Dirimu, lagu sendiri gak. Main tapi tak menjadi. Tak tau ape sebabnye.

Next, kita org bawa lagu D-Va, Aku Dia & Kamu. Not bad la.. tapi agak membosankan jugak lagu tu. Tapi yang membuat happening nye time lagu tgh goreng guitar solo, kita org trus masuk lagu Jenab. Keadan semakin tak tentu arah. Kiki sudah terlompat-lompat. Aku dah bergelut ngan mic stand. Naf rolling bagai nak rak. Aris tersengih sambil layan kepala kita org.

Pastu main lagi lagu Situasi, Jenab, Situasi, Jenab... bergilir-gilir.

Brader yg jaga studio bagi isyarat, Last Song!

Last song kita org bawa lagu Situasi serancak yg mampu. Lepas chorus yang terakhir terus masuk lagu Jenab. Masing-masing dah layan kepala. Memang best siot.

Abis jamm kita org lepak gi minum. Bincang lagu ape nak main lagi klu nnt jamm lagi. Aris request ngan aku lagu Stay dari Estrella. Aris ngan Kiki nnt cari kod gitar. Aku kena cari lirik. Naf kene dengar mp3 tu untuk hafal drum step dia. Naf cakap lain kali main kat studio lain plak. Vintage studio cam tak beberapa best dia nyer sound. Dia ajak main kat Blitz studio, Skudai Kiri. Studio Blitz ni memang sound, equitment dia sume best. Tapi yang aku tak minat brader yang jaga studio tue. Kerek semacam. Mentang-mentanglah banyak band dah penah main kat studio dia.(Decma & TCHB, PlagueOfHappiness, Couple, etc). Tengok la nnt. Ape2 hal nanti aku update lagi kat blog nie.



3 comments:

vidadarisakura said...

jom jeming...hee

vidadarisakura said...

gila ar..
aku tengok quarantin ni sampai macam maw mati jak..
tekejut sana sini...hee

vidadarisakura said...

eh..macam salah post komen...
haha